کد خبر : 3862 منبع خبر : روابط عمومي تاريخ خبر : 1404/01/20

در راستای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی با مشارکت مردم صورت گرفت:
بازدید مدیرکل نوسازی مدارس استان از پروژه‌های آموزشی ناحیه ۴ اهواز / اجرای ۲۱ پروژه با ۱۸۰ کلاس درس


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان با هدف بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های آموزشی ناحیه ۴ اهواز، پس از برگزاری نشست مشترک با مدیریت آموزش و پرورش این ناحیه، از پروژه‌های تعریف شده در طرح نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی بازدید میدانی به عمل آورد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل نوسازی مدارس خوزستان، محمد سعیدی پور مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان در حاشیه این بازدید با اشاره به اهمیت اجرای عدالت آموزشی و گسترش فضاهای استاندارد در مناطق مختلف استان اظهار داشت: «در ناحیه ۴ اهواز، ۲۱ پروژه آموزشی با مجموع ۱۸۰ کلاس درس در قالب طرح نهضت توسعه عدالت آموزشی تعریف شده است که گام بزرگی در راستای ارتقاء سطح خدمات آموزشی و کاهش تراکم دانش‌آموزی محسوب می‌شود.»


۴ مدرسه تخریبی در مسیر نوسازی کامل


مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان با اشاره به وضعیت نامناسب برخی مدارس فرسوده در این ناحیه عنوان کرد: «چهار مدرسه به‌دلیل عدم انطباق با استانداردهای ایمنی و آموزشی در فهرست مدارس تخریبی قرار گرفته‌اند که عملیات تخریب و بازسازی آن‌ها در اولویت کاری قرار دارد.»


تکمیل ۱۰ پروژه در حال اجرا 


محمد سعیدی پور افزود: «در حال حاضر ۱۰ مدرسه در ناحیه ۴ در دست ساخت است که با پیگیری‌های مستمر و تأمین منابع مالی، این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال اجرا هستند و تلاش می‌کنیم در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسند.»


احداث ۷ مدرسه در مناطق دارای تراکم دانش‌آموزی بالا


این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: «بر اساس نیازسنجی دقیق، احداث هفت مدرسه جدید در مناطق پرتراکم دانش‌آموزی ناحیه ۴ در دستور کار قرار گرفته است. هدف از این اقدام، توزیع عادلانه فضاهای آموزشی و رفع کمبودها در محلاتی است که به شدت با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه‌اند.»


لزوم همکاری همه‌جانبه برای تحقق عدالت آموزشی

وی با تأکید بر نقش مؤثر مشارکت مردم و خیرین در تسریع اجرای پروژه‌ها گفت: «پیشرفت و توسعه فضاهای آموزشی بدون همراهی مردم و حمایت خیرین ممکن نیست. ما در تلاشیم با جلب مشارکت عمومی و مسئولیت های اجتماعی شرکت های کلان و استفاده از ظرفیت‌های موجود، عدالت آموزشی را در همه مناطق استان به‌ویژه نقاط کم‌برخوردار محقق کنیم.»