کد خبر : 3942 منبع خبر : روابط عمومي تاريخ خبر : 1404/03/16

بررسی پروژه‌های آموزشی خوزستان در سفر معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور
بررسی روند اجرای طرح نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی خوزستان در سفر معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان، دکتر عبدالهی، معاون محترم فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سفری یک‌روزه به استان خوزستان، از پروژه‌های در حال اجرای نوسازی مدارس بازدید و نشست‌های کارشناسی متعددی برگزار کرد

. در این سفر، پروژه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه پردیس اهواز، به عنوان یکی از پروژه‌های خشت‌گذاری‌شده توسط ریاست محترم جمهوری، مورد بازدید میدانی قرار گرفت. این پروژه در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، تا پیش از شروع سال تحصیلی ۱۴۰۴–۱۴۰۵ به بهره‌برداری خواهد رسید. 

 در جریان این بازدید، معاون فنی و نظارت سازمان با حضور در محل پروژه، از نزدیک در جریان روند اجرایی قرار گرفت و بر لزوم تسریع در عملیات عمرانی، رعایت اصول فنی و استانداردسازی فضاهای آموزشی تأکید کرد. وی همچنین خواستار تعامل مستمر با دستگاه‌های نظارتی استانی برای بهبود کیفیت ساخت شد.

 در ادامه این سفر، جلسه‌ای در خصوص نحوه ثبت اطلاعات پروژه‌های آموزشی استان خوزستان در سامانه نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی برگزار گردید. در این نشست، عملکرد استان در به‌روزرسانی و مستندسازی پروژه‌ها بررسی شد و بر ضرورت پیگیری مستمر در ثبت اطلاعات تأکید گردید. همچنین در این سفر، فهرست مدارس قابل تحویل تا مهرماه ۱۴۰۴ در استان خوزستان مورد بررسی قرار گرفت.

 هدف از این ارزیابی، برنامه‌ریزی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و فراهم‌سازی زیرساخت‌های آموزشی مورد نیاز برای آغاز سال تحصیلی آینده بود. در بخش دیگری از این سفر، روند اجرایی پروژه تکمیل دانشگاه فرهنگیان اهواز و همچنین نحوه عملیات اجرایی ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی با مشارکت بنیاد علوی و قرارگاه بسیج سازندگی مورد بررسی قرار گرفت.

 محمد سعیدی‌پور، مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان ضمن قدردانی از حضور معاون فنی و نظارت سازمان در استان، اظهار داشت: «با حمایت‌های سازمان نوسازی، مشارکت خیرین و پیگیری‌های استانی، تلاش خواهیم کرد

 پروژه‌های آموزشی باکیفیت، ایمن و استاندارد در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری برسد و گامی مؤثر در تحقق عدالت آموزشی برداشته شود.»