به گزارش روابط عمومی ادارهکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان، مدير کل نوسازی مدارس استان خوزستان از نشست تخصصی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی با حضور اعضای شورای معاونین این ادارهکل، خبر داد و اظهار داشت: این نشست با هدف بررسی روند اقدامات صورتگرفته و احصای چالشها و نیازهای زیرساختی آموزش و پرورش استان، برگزار شد.
در این نشست، دکتر مولوی، نماینده مردم شریف آبادان و نایبرئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، دکتر موسی بیات، مدیرکل دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهشهای مجلس، و دکتر محمدصادق عبداللهی، مدیر گروه آموزش و پرورش این مرکز، حضور داشتند و ضمن گفتوگو با اعضای شورای معاونین، دیدگاههای تخصصی خود را در حوزه نوسازی و توسعه زیرساختهای آموزشی بیان کردند.
محمد سعیدیپور، مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان، در این نشست گزارشی از اقدامات شاخص چهار سال گذشته این ادارهکل ارائه داد و عنوان کرد: «در چهار سال اخیر، با وجود محدودیتهای مالی و اقلیمی، موفق شدیم ۲۴۰۰ کلاس درس را تحویل دانش آموزان عزیز کنیم که سهم مهمی در ایجادعدالت آموزشی داشته است.»
وی با اشاره به اهمیت توسعه متوازن زیرساختهای آموزشی در استان گفت: «با توجه به گستردگی خوزستان و پراکندگی جمعیت دانشآموزی، نیازمند نگاه ویژه در سطح ملی هستیم تا عدالت آموزشی در تمام مناطق، بهویژه مناطق کمتر برخوردار، محقق شود.»
سعیدیپور همچنین به برخی چالشهای اساسی در مسیر نوسازی مدارس استان اشاره کرد و افزود: «یکی از مهمترین مشکلات، کمبود زمین آموزشی در مناطق شهری و همچنین فرسودگی برخی مدارس قدیمی است که نیازمند تأمین منابع مالی ویژه برای بازسازی و نوسازی آنهاست.»
مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان، تعامل میان مجلس و دستگاههای اجرایی را عاملی مهم در تسریع فرایندها دانست و گفت: «حضور نمایندگان محترم مجلس و اعضای مرکز پژوهشها، فرصتی مغتنم برای انتقال میدانی مسائل و اولویتبندی راهکارهای عملیاتی برای آینده نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان است.»
دکتر محمدصادق عبداللهی، مدیر گروه آموزش و پرورش در نشست عنوان کرد : در سه سال اخیر، استان خوزستان به لطف مدیریت خلاق و هدفمند مدیرکل نوسازی مدارس، توانسته تحولی چشمگیر و بیسابقه در توسعه و تجهیز مدارس خود ایجاد کند. این موفقیت نه تنها کیفیت فضاهای آموزشی را به شکل ملموسی بهبود داده، بلکه با تدوین سند جامع توسعه و برنامهریزی دقیق در حوزه آمار و مدیریت پروژه، الگویی درخشان برای سایر استانهای کشور ارائه کرده است. عملکرد خوزستان در این حوزه، نمونهای از مدیریت هوشمندانه است که میتواند مسیر آموزش و پرورش ایران را به سمت پیشرفت پایدار هدایت کند.
دکتر عبدالهی در ادامه افزود:فعالیت های انجامشده در استان خوزستان در زمینه آمار و برنامهریزی و همچنین تدوین سند توسعه اگر در سراسر کشور تعمیم داده شود میتواند بخش عمدهای از چالش ها و مشکلات فضاهای آموزشی را حل کند.