کد خبر : 3951 منبع خبر : روابط عمومي تاريخ خبر : 1404/04/11

در راستای پروژه مهر و نهضت عدالت در فضاهای آموزشی:
بهره‌برداری از ۵ واحد آموزشی در سال تحصیلی پیش‌رودر شهرستان خرمشهر

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان از بهره‌برداری ۵ واحد آموزشی نوساز و مجهز در شهریورماه سال جاری،در شهرستان خرمشهر  در آستانه سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان، محمد سعیدی‌پور با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای نهضت عدالت در فضاهای آموزشی و اجرای پروژه مهر، بازدیدهایی از طرح‌های نیمه‌تمام آموزشی شهرستان خرمشهر به‌عمل آمد و اقدامات مؤثری برای تسریع در بهره‌برداری از این پروژه‌ها در دستور کار قرار گرفت.


وی افزود: با حمایت و همکاری مستمر مسئولان شهرستانی، روند تحویل واحدهای آموزشی نیمه‌تمام و تجهیز آن‌ها با جدیت دنبال شده و شاهد پیشرفت‌های ملموسی در این حوزه هستیم.


مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان در ادامه تصریح کرد: در سال تحصیلی پیش‌رو، کلنگ احداث چند مدرسه جدید نیز از محل اعتبارات نفت به زمین خواهد خورد. این پروژه‌ها با پیگیری‌های مستمر و جلسات کارشناسی و هماهنگی با وزارت نفت به تصویب رسیده و به مرحله اجرا خواهد رسید. همچنین بخش قابل‌توجهی از طرح‌های نیمه‌تمام موجود تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید تا کمبود فضاهای آموزشی در شهرستان برطرف گردد و محیطی شایسته برای دانش‌آموزان و فرهنگیان فراهم آید.



سعیدی‌پور همچنین به تجهیز فضاهای آموزشی و ورزشی اشاره کرد و گفت: در همین راستا، ۱۸۰ دستگاه کولر و مقادیر قابل‌توجهی تجهیزات کمک‌آموزشی به مدارس شهرستان تخصیص یافته است. افزون بر این، ۸ دستگاه کولر یخچالی ۶۰ هزار، با هماهنگی‌های انجام‌شده از سوی اداره‌کل نوسازی مدارس استان، به سالن‌های ورزشی آموزش‌وپرورش شهرستان اهدا می‌گردد. همچنین تهیه میز و نیمکت و سایر ملزومات آموزشی از جمله اقداماتی است که در دستور کار نوسازی مدارس استان قرار داشته و به اجرا درآمده است.



مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان در پایان ضمن تقدیر از همراهی‌های نماینده مردم شریف خرمشهر در مجلس شورای اسلامی و حمایت‌های مسئولان محلی، ابراز امیدواری کرد: با تداوم این همدلی و همکاری، شاهد توسعه زیرساخت‌های آموزشی و ارتقای عدالت در دسترسی به فضاهای ایمن، باکیفیت و استاندارد در سراسر شهرستان خواهیم بود.